De afgelopen jaren hebben we met behulp van Jantje Beton, Gemeente Houten, de OR en sponsoractiviteiten van de kinderen een vliegende start gemaakt met de vernieuwing van het schoolplein. De kinderen hebben vanaf het begin meegedacht over zowel het ontwerp als de uitvoering. Het is immers hun schoolplein!

2019-2020

Vorig schooljaar hebben we het pannaveld kunnen aanleggen, de klimmuur met de afbeelding van kunstenaar Jan de Man, het steltenparcours rechtsachter op het plein en een vernieuwde tafeltennistafel. Ook hebben we kleine trampolines en nieuw spelmateriaal gekocht.

2020-2021 vergroening

We hebben een moestuin! Klik hier

Naast de moestuin die naast het plein gaat komen, is het schoolplein ook voorzien van groen door Van Jaarsveld Tuinen. De gemeente heeft de boom op het midden van het schoolplein vervangen voor een echte bijenboom!

2020-2021 project Schoolplein14

We zijn een Schoolplein14 van de Johan Cruijff Foundation. We hebben drie spellen op de tegels van het schoolplein en hebben spelmateriaal gekregen die de kinderen nog meer uitdaagt tot spelen.

Ook laat schoolplein14 zien hoe je met elkaar omgaat tijdens het spelen.
Iets wat we als school belangrijk vinden.

Meer informatie over schoolplein14 : https://www.cruyff-foundation.org/activiteiten/schoolplein-14/

2021-2022 natuurlijk spelen

Samen met ouders kijken we naar mogelijkheden om het schoolplein nog meer te vergroenen waar de kinderen ook kunnen spelen. Denk aan Wilgenhutten, doolhofpaadjes ed.

2022-2023 plaatsing schaduwdoek